Kövér László felüti a fejét a Pasa Parkban: Rogánné Cecilia sem tesz többé felelőtlen kijelentéseket

  • narancsblog
  • 2016. július 1.

Narancsblog

Úgy látszik, a propagandaminiszter hazavitte a melót.

Noha a valóságshow-knak, tehetségkutatóknak köszönhetően megszámlálhatatlan honfitársunk bizonyította, hogy bármire képes azért, hogy celebbé váljon. Ám olyan kitartó erőlködést, amilyet Rogán Cecília vívott immár hosszú évek óta e státus elnyeréséért, csak ritkán látni. Ráadásul, míg a tévéhülyék felbukkannak, majd negyed óra hírnév után elsüllyednek, Rogánné szinte állandósult. Persze ő nem a képernyőn keresztül próbált bulvárhőssé válni, hanem elsősorban úgy, hogy ún. celebekkel barátkozott, fényképezkedett, hátha ettől ő is…

Mentségére legyen mondva, ő koránt sincs olyan könnyű helyzetben, mint híres-neves barátai, barátnői, akik a józan ítélőképesség hiányában bármit megtehetnek - gondoljunk csak Hajdú Péterre vagy Vajna Tímeára -, hiszen ő a férje révén mégis csak elsősorban a kormánypártot képviseli, ebbe pedig ugyebár nem fér bele mindenféle meggondolatlan kijelentés.

Csak a család!

Csak a család!

Fotó: Facebook

És úgy tűnik, most már annyi sem, mint eddig. Rogánné a Borsnak adott interjút, amely azt sejteti, hogy nem lesz több “szexi” fotósorozat, főzőműsorban villogás vagy éppen provokatív megjelenés egy férfiöltözőben, vagyis vége azoknak a bumfordi megnyilvánulásoknak, amelyekkel a maga tehetsége szerint Rogánné azt próbálta jelezni, hogy azért ő elsősorban mégsem “Rogánné”, hanem önálló személyiség.

“Egyáltalán nem érzem, hogy önálló tényezőként kellene engem bárkinek is számon tartania. Továbbra is feleség, anya és dolgozó nő vagyok, ahogyan a legtöbb nőtársam az országban” – mondja mindannyiunk meglepetésére az eddig reflektorfényre ácsingózó politikusfeleség, ami leginkább azt jelzi, hogy immár ő is megtanulta a leckét, amit talán Kövér László fogalmazott meg a legprecízebben: “Szeretnénk, ha lányaink az önmegvalósítás legmagasabb minőségének azt tartanák, ha unokákat szülhetnének nekünk.”

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.