Helyesbítés

  • Vári György
  • 2011. június 23.

Publicisztika

A Légy stratéga! című, általam jegyzett írásban (Magyar Narancs, 2011. június 9.) az állt, hogy az előadó-művészeti törvény számos módosítása közt szerepelne valamiféle kulturális nemzetstratégia megalkotása is, amely a miniszter feladata lenne és befolyásolná a szubvenció mértékét.
Azonban ez az ötlet, hála istennek, nem szerepel már a tervezet legfrissebb, az Országgyűlés honlapján elérhető változatában. Emiatt elnézést kérek a beterjesztőktől és az olvasóktól.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.