Itt a rebellió, de kit tesz majd rendet?

  • Haskó László
  • 2018. december 22.

Publicisztika

Nem zavar be sem törvény, sem tisztesség.

2010 óta legalább százszor vettem biztosra, hogy ezt vagy azt a gazemberséget már nem „éli túl” az Orbán kormány. Az igazsághoz tartozik, hogy szinte minden esetben azt reméltem, a demokratikus közösségek, az EU és a NATO, amelyek országunkat befogadták, tesznek valamit. Ez Trump elnök megjelenéséig nem volt teljesen hiú remény, de persze minden esetben eloszlott, mint a buborék. Azt elképzelni sem mertem, hogy

 

a tisztességes szándékú magyaroknak annyira elegük lesz az Orbán maffiából, mint amennyire lett,

 

és mint amennyire láthatóvá vált.

De az sem történt meg még rémálmaimban sem, ami megtörtént. Bátor és szigorú kormányfőnk pénteki rádió show-jában kinyilatkoztatta, hogy megérti a tüntetőket, mert ő is volt tüntető. Ezen túlmenően viszont magán verőembereire bízza a rebelliót. Jeles társaság, mint a gazda. Ők a NER ökle. Vasököl. Oda üt, ahova a megrendelő óhajtja. Nem zavar be sem törvény, sem tisztesség. Emberség végleg nem. Emlékezni fogunk rájuk. Rács mögé valók, a megrendelőkkel együtt.

Kérdés, hogy ezután ki tesz itt rendet. Az sem lenne nagy baj, ha nem baloldalról jönne. Még nem dőlt el semmi, de van remény. És újra van bizalom is.

A szerző sebész.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.