Janisch Attila: Gothár ürügyén Orbán véres szájú cselédei már a Színművészeti Egyetemen tisztogatnának

  • Janisch Attila
  • 2019. december 1.

Publicisztika

Jönnek a Pásztorok, ebből einstand lesz.

Miközben Gothár Péter szégyenletes és eléggé el nem ítélhető ügyét egyre dagasztják a kormány iránt fenntartás nélkül elkötelezett orgánumok és televíziós csatornák, a Fidesz EP képviselői nem szavazzák meg a nők elleni erőszak felszámolását célzó EP döntést.

Farizeus, álszent hazugok mindenben és azok is maradnak mindenkor.

A Gothár-ügy pedig kifejezetten az ölükbe hullott, hullajtott mentőesemény, amelyre ráakaszkodva próbálják lemosni magukról a Borkai-ügy összes erkölcsi mocskát, illetve elűzni az önkormányzati választásokon elszenvedett vereség másnaposságát.

Gothár Péter

Gothár Péter

 

Mindezek következtében Gothár Péter elfogadhatatlan cselekedetének megítélése nem áll meg e cselekmény jogosan negatív minősítésénél. A fókuszt mind jobban áttolják a baloldali politikai térfélre. Kezdve ezt a "balliberális színház csúcsintézményének" tartott Katona József Színház egészének, de különösképpen az igazgató Máté Gábor személyének és jogszerű intézkedéseinek az egyre durvább és hevesebb támadásával, rágalmazásával, valamint a Színház- és Filmművészeti Egyetem ugyancsak jogszerű intézkedéseinek prejudikáló és rágalmazásokkal teli támadásával és minősítésével.

Ugyanakkor erőteljes verbális ütéseket Karácsony Gergely is, akit már felszólítottak, hogy ne fogadja el Máté Gábor igazgatói pályázatát.

A szélsőségesen elfogult politikai műsoraikban

szolgálatba helyezték magukat a jobboldal hírhedt megmondó emberei és színházi személyiségei, úgymint Kálomista Gábor, Apáti Bence, Vidnyánszky Attila, Eperjes Károly és társaik. Kálomista a Hír TV Szabadfogás című műsorának 2019. 11. 21-i adásában már-már keresztes lovagi elszánással és hévvel hirdetett totális morális háborút a Színház- és Filmművészeti Egyetem ellen, ahol szerinte olyan "identitásnevelés folyik, amely a szakmai képzés rovására megy", és amely intézményben "rettegnek a hallgatók".

Eperjes Károly

Eperjes Károly

 

Különben is szerinte az SZFE "az egész magyar színházi és filmes szakma rákfenéje, betegségének gócpontja", minek következtében ennek az intézménynek a megtisztításával kell kezdeni a magyar színházi és filmes szakma megújítását. Eperjes Károly szerencsére már

az egész emberiség pusztulását és végső kataklizmáját

vizionálja, amelynek biztos jele például az is, hogy a vallástalan színházcsinálók az aberrált színházaikban és adaptációkkal molesztálást követnek el például Shakespeare-en és Moliere-en. Halász János a Fidesz politikusa már a nevezett intézmények vezetőinek a lecserélését szorgalmazta minapi sajtótájékoztatóján.

Szóval mond mindenki mindent, ami a csövön kifér: és jó oka van rá. Ki állásra, ki jó pontokra hajt. És ismétlem:mindeközben a Fidesz EP-képviselői nem szavazzák meg a nők elleni erőszak felszámolását célzó EP-határozatot. Fontos határozottan kijelenteni, hogy

Gothár Péter tettére nincs felmentés,

nem lehet semmilyen magyarázat, hiszen az efféle tetteket nem lehet eléggé elítélni és a hasonló cselekmények elkövetésének megelőzéséért mindent meg kell tenni. De ez nem jogosíthat fel senkit arra, hogy intézményeket és azok munkatársait egyénenként vagy kollektív módon (az SZFE esetében mindjárt az egész tanári kart) rágalmazza, gyalázza, róluk valótlanságokat közöljön véleménynek álcázott tényállításként.

Az is roppant sajnálatos, hogy az erőteljesen politikai színezetűvé vált viták és rágalmak éppen a lényegről viszik el a figyelmet, vagyis nem a nők elleni erőszak tényleges felszámolása és/vagy megelőzése a fontos, hanem a "balliberális" oldal politikusainak és kulturális intézményeinek a lejáratása, függetlenségük felszámolása egyre leplezetlenebbé váló eistandoló szándékával.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."