Másfél lépés

  • .
  • 2009. november 12.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. október 22. Olvasói levelek Magyar Narancs, 2009.
november 5.

Nem tudhatjuk, hogy az olvasói levelében magát Sógor Ervinnek kiadó illetőt mi késztette az október 15-i debreceni reklámblogger-találkozó végigülésére, ha a rendezvény egészéről annyira lesújtó a véleménye, hogy azt még a Narancsnak is elpanaszolja. Talán azért válhatott haragossá, mert az eseménytől nem azt kapta, amit előzetesen várt: nem az alternatív helyi nyilvánosság megteremtésére törekvő ellenőrizhetetlen bloggerek gyűltek össze szervezkedni, hanem a magyar blogoszféra legismertebb - a reklámok világával foglalkozó - alkotói és a ténykedésükre kíváncsi hallgatóság töltött együtt egy oldott hangulatú délutánt. Nem akarjuk dicsérni a rendezvényt, annak milyenségéről bárki véleményt alkothat a Napi Élet Blogmagazinra (napielet.hu) folyamatosan felkerülő, a találkozót dokumentáló videókból.

A levélíró számára talány, miért foglalkozott a Narancs a - Magyar Reklámszövetség és a Látványos Grafikai Művek támogatta - találkozóval. Számunkra pedig az a talány, hogy ez a hetilap miért ad teret a honi médiát egyre jobban ellepő, álnév mögé bújva nyomuló politikai levelezők produkciójának.

A "DE-AD reklámes(e)tek" szervezői

de-ad.hu

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.