"Még pártatlanabb, még objektívebb, még plurálisabb"

  • .
  • 2009. október 8.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. október 1. Kedves Mancs! Mit tenne "A szerk.", ha a Magyar Narancs tulajdonos-kiadója váratlanul azt közölné, hogy a korábbi büdzsé egyharmadának annyi, és a maradékból kell lapot csinálni? Nyilván belátná - mert cikkeinek tanúsága szerint a piacgazdaság híve -, hogy az eddigi működési modell nem tartható tovább.
Aztán terv készülne a gazdasági ellehetetlenülés megakadályozására. Szinte biztos, hogy az újság olyan intézkedéseket léptetne életbe, amely együtt járna például a külsősök foglalkoztatásának drasztikus korlátozásával/megszüntetésével.

A Magyar Televízió is ezt tette. Miután egy héten belül előbb az MTV Közalapítvány kuratóriumi elnöksége nem engedélyezte egy jelentős és szükséges hitel felvételét (mínusz 2,5 milliárd), majd a költségvetési törvényjavaslat drasztikus elvonást helyezett kilátásba (további mínusz 7 milliárd), tehát működési költségeink egyharmadának "annyi", intézkedési csomagot dolgoztunk ki. Ennek részeként megszüntettünk 39 műsorgyártási szerződést.

"A szerk." erről azonban hallgatott. Azt viszont papírra vetette, hogy sírni lenne kedve, amiért - szerinte - politikai okból került le a képernyőről a Nap-kelte. Ez alaptalan.

Mégis van ok a zsebkendőhöz nyúlni, de nem a műsor gazdasági okok miatt szükségszerű megszűnése okán. Hanem azért, mert "A szerk." jegyzetének megírása előtt nem emlékezett vissza a lap küldetésére, idézem: "A Narancs a magyar sajtónak az a kis zuga, ahol az újságíróknak nem kell másra hallgatniuk, mint a józan eszükre és intellektuális lelkiismeretükre."

Én hiszek ennek, de most nem így történt.

Üdvözlettel:

Medveczky Balázs

ügyvezető alelnök, MTV

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.