Szórólapot láttunk

  • 1998. április 23.

Publicisztika

A "Magyar Szocialista Párt - A megoldás" jelszótól most tekintsünk el, mert már hogyan lehetne az a párt a megoldás, melynek elnöke maga a probléma. Nézzük most az embert, akinek arcmása fölött ott virít dacos-felkiáltójeles-őszinte-kőkeményen, hogy "Méltó a bizalomra!": Boldvai László MSZP-pénztárnok, a Tocsik-ügy egyik gyanúsítottja, aki e választási hirdetés szerint ismét Salgótarjánból próbál meg helyzetbe kerülni.

A "Magyar Szocialista Párt - A megoldás" jelszótól most tekintsünk el, mert már hogyan lehetne az a párt a megoldás, melynek elnöke maga a probléma. Nézzük most az embert, akinek arcmása fölött ott virít dacos-felkiáltójeles-őszinte-kőkeményen, hogy "Méltó a bizalomra!": Boldvai László MSZP-pénztárnok, a Tocsik-ügy egyik gyanúsítottja, aki e választási hirdetés szerint ismét Salgótarjánból próbál meg helyzetbe kerülni.

De ne prejudikáljunk! Ha Boldvai netán befolyással üzérkedett Tocsikovánál, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy rossz ember lenne. Biztos csak a szociális érzékenység vezérelte. "Nincs nemesebb cselekedet, mint beteg gyermekeken segíteni. Boldvai László ezt az első szóra megértette, átérezte. Segített!" - köszöni meg dr. Godó Béla főorvos az MSZP-képviselő nagy értékű orvosi gép- és műszertámogatását. "Boldvai László tevékenysége nyomán többlet-milliárdok Nógrád megyének" írja "városfejlesztés" című PR-rovatában az ingyenes Tarjáni Hírmondó arról a kétmilliárdról, amit Boldvai plusztámogatásként a megyébe pumpált. Czinke Ferenc festőművész azért kampányol Boldvai mellett, mert "a művésznek azok mellett a helye, akik az új REMÉNYT dédelgetik!"

A lokális koncept-art szerint tehát a művészeknek azok mellett a helyük, akik milliárdokat nyomnak a megyébe, segítenek a gyerekeken. Õk méltók a bizalomra, mert akkor is a megyére gondolnak, amikor homályos kis randevúkon búgnak ÁPV-s jogásznőkkel, talán a sikerdíj egy részének esetleges átengedéséről.

Ezt a kormányt a korrupció és a közbiztonság talaján kívánja megfogni az ellenzék, és e tekintetben Máté mester legjobb magyar tanítványa, Boldvai tanonc kisgazda propaganda. (Ha elismerjük az ősi latin mondás igazát, márpedig miért is ne ismernénk el, hogy Orbán est Torgyán.) Boldvai képviselő és pártkasszír újrajelölése nemcsak kihívó politikai arcátlanság, de súlyos taktikai hiba is. Érintettsége egy emblematikus korrupciós ügyben ugyan egyelőre nem bizonyított, de ezek után az ország egyik legelmaradottabb régiójában sorompóba állítani mint altruista kijárót, ehhez tényleg olyan pimasz cinizmus kell, amihez csak a szocpárt portfóliójában van elég történelmi muníció.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.