Üres a híd - csend mindenütt

  • .
  • 2009. július 2.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. június 18. Kedves Mancs! Érdeklődéssel olvastam a szerk.
cikket, amiben meglepő toleranciával (beletörődéssel?) elemzitek a Margít híd felújítási pályázatakörüli eseményeket.

A magyar valósággal persze nehéz lenne vitatkozni, de egy logikai bukfenc mégis becsúszott a cikkbe.

Ha igazak a számok, amiket írtatok, akkor nem érdemes annyira kaparni a 6 milliárd uniós támogatásért. Egy újabb pályázaton elérhető - és még így jelentős nyereséget tartalmazó! - 22-24 milliárdos öszszeg esetén a fővárosnak nem kerülne többe a projekt, mint most. Igaz, nem lehetne felvenni és szétosztani a támogatás összegét, de hát ugye nem is ezért dolgoznak a képviselőink.Ha jól értettem őket, akkor tisztességes módon, korrekt áron szeretnének egy biztonságos hidat. Nos, azt így is elérhetnék és a kezeik is tisztábbak maradnának; nem beszélve arról, hogy mennyivel könnyebb lenne "hebegés nélkül" nyilatkozni.

Üdvözlettel,

Szlovicsák Gábor

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.