Cserebere

  • Lendvai Dávid
  • 2014. április 16.

ReklámBlokk

Néha az az ember érzése, hogy egész Magyarország egy nagy bolhapiac. Az elmúlt évek online boomja ugyanis kétségkívül az apróhirdetési portálok mérhetetlen elszaporodása volt.

Mire megtanultuk a vatera és a teszvesz szavakat, jött is a jofogas.hu Zsozsóval, a kesztyűbábbal, valamint az apród.hu a (bocs!) törpével.

Az aprod.hu kimondottan jó névválasztás volt, megjegyezhető, szerethető, releváns. A logó

false

 

már inkább hajlott a gagyi felé – érezhették ezt a cégnél is, ezért tettek meg kommunikátornak a középkori apród helyett egy liliputit.

Nem voltak különösebben zseniálisak a filmecskék (itt van az első), de jól sulykolták a nevet. Egy masszív Top Of Mind volt az egész. Az apród volt a törpe, aki segített nyélbe ütni a kis üzleteket. A figura kedves volt, még akkor is, ha használata nem volt teljesen píszí.

Minden oké tehát, be van vésve a név, működik a kommunikátor, az oldal pillanatok alatt piacvezető.

Mit kell ilyenkor csinálni? Na, mit?

Úgy van, nevet változtatni!

Az apród.hu mostantól nem apród.hu, hanem olx.hu. (OMG!)

Oké, nem tehetnek róla, a névváltás oka, hogy a tulajdonos úgy döntött, az érdekeltségébe tartozó összes apróhirdetési oldalt egységes márkanév alatt üzemelteti.

Kommunikációs szempontból ez irdatlan hülyeség, ráadásul rengeteg pénzbe kerül az elmúlt két-három év irdatlan médiabefektetését kidobni, és egy tök megjegyezhetetlen nevet bevezetni. Ehhez az embert próbáló feladathoz nagy nevek kellettek, újra színre léptek hát a magyar reklám rég látott gurui, Erdélyi Zsolt (szerényen Superman), Gellért Emese és Horváth Attila.

Ők csinálták a rebranding filmeket. Kemény kihívás, de álltak elébe.

Azért, hogy mindannyian elfelejtsük az apród.hu nevet, forgattak két filmet, amiben még több törpe szerepel!

Az üzenet teljesen zavaros, arról próbálnak meggyőzni minket az alkotók, hogy az se volt igaz, amit eddig állítottak. (Igaz, azt még a korábbi ügynökség állította.)

„Eddig aprók voltunk, de már nagyok vagyunk” (két éve piacvezetők!), „Gyorsan kinőttem magam” (ez meg már tiszteletlenség is).

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy azok után, hogy az összes digitálisan többszörözött törpe OLX-egyenruhára és kitűzőre váltott, marad(nak)-e ő(k) a kommunikátor(ok). Ha igen, mindenki apródként emlegeti majd őket ezután is. Ha meg nem, akkor a feladat csak most kezdődik, a problémát csak elodázták.

Zsozsó meg közben röhög a markába, mert ő az eszét nem adja el.

Ennél azonban még rosszabb csere történt a legutóbb általam is dicsért Arany Ászok-kommunikációval.

Megunták az Üvegtigrist, és egy egészen meglepő, korábban sosem látott márkapozíciót véltek felfedezni: az őszinte barátságot. (Ez nem márkapozíció, amúgy, de ezt most hagyjuk.)

Csináltak is üstöllést egy csomó filmet, amelyek az őszinte barátságról szólnak, melyekben nincs mellébeszélés, csak őszinteség és még több őszinteség.

(Itt van egy:

a többiért kattints, ha bírod.)

Kár, hogy ehhez két olyan színészt találtak, akik kábé annyira hitelesek, mint Rogán Antal vagyonnyilatkozata.

Ezzel aztán meg is bukott a koncepció.

További jó csereberét mindenkinek!

Még több reklámblokkra vágysz? Lájkold a blog Facebook-oldalát!

Figyelmébe ajánljuk

„Amióta a kormánynak központi témája lett a gyermekvédelem, szinte soha nem a lényegről beszélünk”

Az elhanyagolással, fizikai, érzelmi vagy szexuális bántalmazással kapcsolatos esetek száma ijesztő mértékben emelkedett az elmúlt években idehaza, ahogyan az öngyilkossági kísérletek is egyre gyakoribbak a gyerekek körében. A civil szervezetek szerepéről e kritikus időkben Stáhly Katalin pszichológus, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértője beszélt lapunknak.

Az Amerika–EU-vámalku tovább nyomhatja a magyar gazdaságot

Noha sikerült megfelezni az EU-t fenyegető amerikai vám mértékét, a 15 százalékos általános teher meglehetősen súlyos csapást mérhet az európai gazdaságokra, így a magyarra is. A magyar kormány szerint Orbán Viktor persze jobb megállapodást kötött volna, de a megegyezés az orosz gázimportra is hatással lehet. 

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.