Cserebere

  • Lendvai Dávid
  • 2014. április 16.

ReklámBlokk

Néha az az ember érzése, hogy egész Magyarország egy nagy bolhapiac. Az elmúlt évek online boomja ugyanis kétségkívül az apróhirdetési portálok mérhetetlen elszaporodása volt.

Mire megtanultuk a vatera és a teszvesz szavakat, jött is a jofogas.hu Zsozsóval, a kesztyűbábbal, valamint az apród.hu a (bocs!) törpével.

Az aprod.hu kimondottan jó névválasztás volt, megjegyezhető, szerethető, releváns. A logó

false

 

már inkább hajlott a gagyi felé – érezhették ezt a cégnél is, ezért tettek meg kommunikátornak a középkori apród helyett egy liliputit.

Nem voltak különösebben zseniálisak a filmecskék (itt van az első), de jól sulykolták a nevet. Egy masszív Top Of Mind volt az egész. Az apród volt a törpe, aki segített nyélbe ütni a kis üzleteket. A figura kedves volt, még akkor is, ha használata nem volt teljesen píszí.

Minden oké tehát, be van vésve a név, működik a kommunikátor, az oldal pillanatok alatt piacvezető.

Mit kell ilyenkor csinálni? Na, mit?

Úgy van, nevet változtatni!

Az apród.hu mostantól nem apród.hu, hanem olx.hu. (OMG!)

Oké, nem tehetnek róla, a névváltás oka, hogy a tulajdonos úgy döntött, az érdekeltségébe tartozó összes apróhirdetési oldalt egységes márkanév alatt üzemelteti.

Kommunikációs szempontból ez irdatlan hülyeség, ráadásul rengeteg pénzbe kerül az elmúlt két-három év irdatlan médiabefektetését kidobni, és egy tök megjegyezhetetlen nevet bevezetni. Ehhez az embert próbáló feladathoz nagy nevek kellettek, újra színre léptek hát a magyar reklám rég látott gurui, Erdélyi Zsolt (szerényen Superman), Gellért Emese és Horváth Attila.

Ők csinálták a rebranding filmeket. Kemény kihívás, de álltak elébe.

Azért, hogy mindannyian elfelejtsük az apród.hu nevet, forgattak két filmet, amiben még több törpe szerepel!

Az üzenet teljesen zavaros, arról próbálnak meggyőzni minket az alkotók, hogy az se volt igaz, amit eddig állítottak. (Igaz, azt még a korábbi ügynökség állította.)

„Eddig aprók voltunk, de már nagyok vagyunk” (két éve piacvezetők!), „Gyorsan kinőttem magam” (ez meg már tiszteletlenség is).

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy azok után, hogy az összes digitálisan többszörözött törpe OLX-egyenruhára és kitűzőre váltott, marad(nak)-e ő(k) a kommunikátor(ok). Ha igen, mindenki apródként emlegeti majd őket ezután is. Ha meg nem, akkor a feladat csak most kezdődik, a problémát csak elodázták.

Zsozsó meg közben röhög a markába, mert ő az eszét nem adja el.

Ennél azonban még rosszabb csere történt a legutóbb általam is dicsért Arany Ászok-kommunikációval.

Megunták az Üvegtigrist, és egy egészen meglepő, korábban sosem látott márkapozíciót véltek felfedezni: az őszinte barátságot. (Ez nem márkapozíció, amúgy, de ezt most hagyjuk.)

Csináltak is üstöllést egy csomó filmet, amelyek az őszinte barátságról szólnak, melyekben nincs mellébeszélés, csak őszinteség és még több őszinteség.

(Itt van egy:

a többiért kattints, ha bírod.)

Kár, hogy ehhez két olyan színészt találtak, akik kábé annyira hitelesek, mint Rogán Antal vagyonnyilatkozata.

Ezzel aztán meg is bukott a koncepció.

További jó csereberét mindenkinek!

Még több reklámblokkra vágysz? Lájkold a blog Facebook-oldalát!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.