Győző és Zsozsó

  • Lendvai Dávid
  • 2014. március 10.

ReklámBlokk

Ha egy reklámügynökségnek egyáltalán nincs semmilyen épkézláb ötlete, akkor eszébe jut, hogy legjobb lenne egy ismert arccal eladni a terméket.

Az még a jobbik eset, ha egy márkának van valódi imázsa, és ehhez keresgél olyan arcot, aki azt kiválóan tudja közvetíteni. Egy „ismertemberes” kommunikáció azonban csak akkor működik jól, ha mind a márkának, mind a személyiségnek tiszta a pozíciója, továbbá, ha a két márka személyisége és célcsoportja is hasonló.

Akad erre jó példa, a Nespresso és George Clooney kiválóan működnek évek óta, alapvetően női a célcsoport, Clooney vonzó sármja jól passzol a „Nespresso-élményhez”.

A világon minden és mindenki márka. Ugyanúgy pozicionáljuk és egyszerűsítjük az ismert személyiségeket, ahogy a kereskedelmi brandeket. Kiszel Tünde a ciki celeb, Christiano Ronaldo a szépfiú focista, Schwarzenegger mindenkit legyőz, Lady Gaga botrányhős és sorolhatnánk.

És éppúgy át lehet pozicionálni egy embert is, ahogy egy márkát, végiggondolt stratégiával és nagyon sok pénzzel, lásd Miley Cyrus esetét, ami, őszintén szólva, mestermunka.

Magyarországon újabban egyre több személyiséget vesznek kölcsön márkák. A Vodafone nemrég egyszerre négyet is használt (Nagy Viktor, Fenyő Iván, Fluor Tomi, Péterfy Bori), a Negrónak Palya Bea és Mező Misi kellett, a Reál pedig épp Badár Sándorral nyomul (pici árak, iszonyú ciki).

A legszebb példa azonban az évek óta Szabó Győzővel hirdető Blikk. Szabó Győző egyszerre lábszagú macsó (Valami Amerika), alternatív művész (Beugró) és botrányosan őszinte ember (drog): márkája épp a sokoldalúság. Azzal, hogy a Blikk ostoba filmjeinek ő a kampányarca, csak magának árthat (még ha bankszámlakivonata ennek ellenkezőjét is mutatja), mert a sokoldalú, izgalmas művész helyett könnyen a celeb kategóriájában találhatja magát, ha még nincs ott teljesen.

A két márka közül ugyanis a Blikké az erősebb. Ha Szabó Győző a Magyar Narancsot hirdette volna, azt se furcsállta volna senki, ha akarom, ahhoz is passzol. Csak nem akarom.

A Blikk-spotok amúgy borzalmasak, de nem Szabó Győző miatt. Ő tényleg belead apai-anyai ripacskodást ezekbe az új születésnapi izékbe is, csak épp ötlet nincs, halovány se.

Minek is? A kreatívok nyugodtak, hogy majd Győző megoldja, majd felfúj egy lufit, ugrabugrál kicsit, a kutya se kell hozzá, legutóbb is csak odaszart a stúdióba. Ha meg majd Győzőre ráunnak, jöhet a Rogán Tóni meg a csaja, azok úgyis bírják a forgatást, meg a szobor miatt is tartoznak neki még.
Ha személyiségre vágysz, találj ki egyet inkább.

Mert amilyen szar volt Geszti grandózása, annál zseniálisabbra sikerült a jófogás.hu Zsozsója. Él, szerethető és csak az övék.

Ritka pillanat, becsüljük meg.

Még több reklámblokkra vágysz? Lájkold a blog Facebook-oldalát! https://www.facebook.com/reklamblokk

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.