3. Frankofón Filmnapok

  • 2013. február 19.

Snoblesse

Cotillard, Carax, Assayas, Audiard, Ozon, Luchini és még sokan mások.


Csontot és rozsdát, meg persze vért és könnyeket ígér az idei Frankofón Filmnapok, mely nagy kedvencünk, a bűntörténetekben (A próféta, A számat figyeld) és mély emberi drámákban (Halálos szívdobbanás) egyaránt járatos Jacques Audiard új filmjével, a Csont és rozsdával nyit. Audiard nem a könnyű megoldások híve, így biztosra vehető, hogy az utcai harcos (a Bikanyakban felfedezett Matthias Schoenaerts) és a lábait vesztett delfinidomár (Marion Cotillard) történetéből valami különlegeset sikerült kihoznia. A filmnapokon egymást érik az új utakat kereső, s azokat olykor meg is találó művészek: az önmagát csak nagy ritkán ismétlő Olivier Assayasnek életműsorozatot is szenteltek a szervezők, de Leos Carax zsenijének bizonyítására egy film is elég; a Holy Motors alighanem a fesztivál közel húsz filmjének egyik legvitatottabb darabjaként végzi.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.