3. Frankofón Filmnapok

  • 2013. február 19.

Snoblesse

Cotillard, Carax, Assayas, Audiard, Ozon, Luchini és még sokan mások.


Csontot és rozsdát, meg persze vért és könnyeket ígér az idei Frankofón Filmnapok, mely nagy kedvencünk, a bűntörténetekben (A próféta, A számat figyeld) és mély emberi drámákban (Halálos szívdobbanás) egyaránt járatos Jacques Audiard új filmjével, a Csont és rozsdával nyit. Audiard nem a könnyű megoldások híve, így biztosra vehető, hogy az utcai harcos (a Bikanyakban felfedezett Matthias Schoenaerts) és a lábait vesztett delfinidomár (Marion Cotillard) történetéből valami különlegeset sikerült kihoznia. A filmnapokon egymást érik az új utakat kereső, s azokat olykor meg is találó művészek: az önmagát csak nagy ritkán ismétlő Olivier Assayasnek életműsorozatot is szenteltek a szervezők, de Leos Carax zsenijének bizonyítására egy film is elég; a Holy Motors alighanem a fesztivál közel húsz filmjének egyik legvitatottabb darabjaként végzi.

Figyelmébe ajánljuk