A GusGus Zamárdiban

  • 2012. július 7.

Snoblesse

Izlandi elektronikus tánczene – kizárólag igényeseknek!


 

Erlendur felügyelő, Björk és Baltasar Kormákur (meg persze az efféle felsorolásokból kihagyhatatlan Sigur Rós) hazájából érkezik Zamárdiba a GusGus kollektíva, akikről – ha már a bennfentesek nyelvén lekollektíváztuk őket – azt is el kell mondani, hogy az elektronikus tánczenén belül mostanában a techno-soul pálya az övék, azon belül is az a szűk sáv, mely az igényeseknek van fenntartva. Nyolc stúdióalbummal, megannyi tagcserével és Izland csalogányával, Emilíana Torrinival a hátuk mögött a GusGus alaptagjai (Stephan Stephensen, Birgir Þórarinsson és Daníel Ágúst Haraldsson) igen változatos másfél évtizedről tudnának beszámolni – lemezeik sorában a legújabb, az Arabian Horse tavaly látta meg a csekély izlandi napvilágot.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.