A múzsákat lelövik, ugye?

  • 2015. április 27.

Snoblesse

Irodalmi lövészárkokról lesz szó a kerekasztal körül.
false

Tényleg csak a Nyugat volt meghatározó folyóirat a háború idején? Melyik volt a legtöbb példányszámot elérő napilap? Tényleg háborúellenesek voltak a költők? Hogyan működött a cenzúra? Valósak voltak-e a hadszíntérről érkező hírek, vagy az antant országainak olvasói egészen másképp értelmezték volna őket? Olvastak az emberek szépirodalmat háború idején? Vagy teljesen háttérbe szorult a kultúra? És ki az a Gyóni Géza?

Megannyi kérdés, melyekre remélhetőleg mind választ kapunk Balázs Eszter történésztől és László Ferenc kritikustól. A Politikatörténeti Intézet beszélgetésének moderátora Takács Róbert.

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.