Žagar nyarat zár

  • 2013. augusztus 15.

Snoblesse

A Budapest Parkban szivárogtatják a fényt.
false

Zságer Balázs nem arról híres, hogy elsietné a lemezkészítést, a Light Leaks is hosszú szülés volt (a rajongók már egy jó éve vágták a centit, mire megjelent), de úgy tűnik, megérte a várakozás: az első kislemez, a Space Medusa sikere legalábbis erre enged következtetni. „Szerintem a Light Leaksen sokkal életigenlőbb, euforikusabb atmoszféra van jelen, mint az előző lemezeinken. Kicsit már untam a darkos melankóliát, és ez az újszerű, fényes, csilingelő valami kezdett izgatni. Még jelen van ugyan a pszichedelikus vonal, de azért már szivárog a fény” – összegezte a Narancsnak adott interjújában (a teljes szöveg itt) a Žagar vezetője a szivárgó fény és a könnyűzene kapcsolatának mibenlétét, de nem maradt adós a sci-fi gyökerek feltárásával sem: „Eredetileg a sci-fi vonalon indultam el: rengeteg sci-fit néztem, Stanislaw Lemet olvastam, újra elővettem a régi Galaktika magazinjaimat.” A Žagar ezúttal a Budapest Parkban, nagyon is e világi keretek között mutatja be szivárgó fényű időutazását.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.