Ai Weiwei az Átrium Film-Színházban

  • 2012. október 11.

Snoblesse

A renitens kínai képzőművésszel nyit a belbudai kulturális befogadótér.


Kínában nem szeretik a kritikus művészeket, Magyarországon meg a sok művészmozit – ezt még annak kapcsán írtuk, hogy a magyarhangya brigádja a Never Sorry című, Ai Weiweiről szóló dokumentumfilmmel (kritikánk itt) búcsúztatta az épp bezárni készülő Odeon mozit. És talán éppúgy stílusos, hogy ugyanezzel a filmmel nyitja meg mozis tevékenységét az egykori Átrium moziból kulturális befogadótérré alakított Átrium Film-Színház, amely a mozis programokon kívül színházi előadásokat, kortárs táncot, gyerekprogramokat, komoly- és könnyűzenét, valamint kávéházi hangulatot is kínál majd. A kínai kormányt szorgosan kritizáló képzőművészről szóló film vetítése előtt beköszön (online) a film rendezője, Alison Klayman, majd György Péter és Petrányi Zsolt következnek a maguk bevezetőjével. És utánuk jön Ai Weiwei, és vele a hatalomnak bemutató, fenntartott középső ujj.

 

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.