Ai Weiwei az Átrium Film-Színházban

  • 2012. október 11.

Snoblesse

A renitens kínai képzőművésszel nyit a belbudai kulturális befogadótér.


Kínában nem szeretik a kritikus művészeket, Magyarországon meg a sok művészmozit – ezt még annak kapcsán írtuk, hogy a magyarhangya brigádja a Never Sorry című, Ai Weiweiről szóló dokumentumfilmmel (kritikánk itt) búcsúztatta az épp bezárni készülő Odeon mozit. És talán éppúgy stílusos, hogy ugyanezzel a filmmel nyitja meg mozis tevékenységét az egykori Átrium moziból kulturális befogadótérré alakított Átrium Film-Színház, amely a mozis programokon kívül színházi előadásokat, kortárs táncot, gyerekprogramokat, komoly- és könnyűzenét, valamint kávéházi hangulatot is kínál majd. A kínai kormányt szorgosan kritizáló képzőművészről szóló film vetítése előtt beköszön (online) a film rendezője, Alison Klayman, majd György Péter és Petrányi Zsolt következnek a maguk bevezetőjével. És utánuk jön Ai Weiwei, és vele a hatalomnak bemutató, fenntartott középső ujj.

 

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.