Andy Warhol-díjas papírkalapok

  • 2012. augusztus 1.

Snoblesse

A papírcsodák és marionettek szlovák mestere a Szigeten papírkalap-művészetét mutatja be.


A kirigamit az különbözteti meg híresebb rokonától, az origamitól, hogy a kririgamihoz – szemben az origamival – nem  csak papír, fantázia és kézügyesség, de olló is szükséges. Karol Krčmárnál minden bizonnyal lesz is olló; a Szlovák Intézet meghívására a Szigetre érkező papírművésznek szüksége is lesz megbízható munkaeszközeire, hiszen  komoly papírmunkára vállalkozott: a Sziget minden napján 15.00 és18.00 órakor papírkalapokat készít a Kelet-Európa Vurstli kézművesműhelyében. Szó sincs hobbiművészetről; Karol Krčmár a papírművészek nemzetközi elitjébe tartozik, de tudománya sok minden másra is kiterjed, például marionettkészítésben sem kispályás, tagja is a Marionettkészítők Nemzetközi Szövetségének.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.