Antony Hamilton Projects: Black Project 1 / Meeting

  • 2015. október 27.

Snoblesse

A koreográfus legenda két duettjét mutatja be a Trafóban.

Antony Hamilton az egyik legjelentősebb ausztrál koreográfus: táncosként kezdte a Chunky Move-nál és a Lucy Guerin Inc-nél, mostanra pedig saját társulatával utazza be a világot – most két duettel mutatkozik be Budapestnek.

false

Az elsőben (Black Project 1) feketére festett táncosok mozognak teljes sötétségben, közben ezüstgraffitiket szórnak a falra, a padlóra, magukra, melyek már magukban is kellően futurisztikus látványt teremtenek. Az előadás egyszerre szól a térről, a gravitációról, az időről és az ember és a gép közötti létről. Az expresszív látvány és a minimáltechnó egyben kényszeres mozgású tánccal is társul.

false

A másik előadást (Meeting) talán úgy jellemezhetnénk, hogy „koreografikus hanginstalláció”: a táncosokat 64 egérfogó formájú hangkeltő robotka veszi körül, s ezek adják a zenét a produkcióhoz. Kis faszerkezeteket képzeljünk el, melyekből kilóg egy ceruza: ez koccan hozzá a padlóhoz, csengőhöz, különböző tárgyakhoz, melyek a folyamatos „dobolástól” el is mozdulnak, és megváltoztatják a teret. (Az eszközök a másik táncos, Alisdair Macindoe ravasz alkotásai.) Ritmus, kódok, számok, minták – a robot ütőhangszerek szervezik a teret, az előadók pedig feltöltik laza dinamikával.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.