Gazelle Twin, Lucrecia Dalt és társaik – ezúttal a női vonal lesz erős a Trafó izgalmas zenéket felvonultató sorozatán.
Ajánlom
Az ELECTRIFY a Trafó kortárs elektronikus zenei sorozata, sokszínű és előremutató programmal: a sorozat nyolcadik felvonása a popzene és a kísérleti elektronika határán alkotó előadók személyes hangvételű művészetébe enged betekintést.
A Gazelle Twin alteregó a brightoni Elizabeth Bernholzot takarja: e maszk mögé bújva hozza létre nemek felett álló, antiszexista, kissé indusztriális popzenéjét. Tavalyi albuma (Unflesh) nyersebb hangzású és hangvételű a korábbiakhoz képest: egy klasszikus pubertásgondokkal és saját testképével küzdő személyiség bontakozik ki a dalokban, aki bosszút áll saját serdülőkorának képzelt vagy valós sérelmezőin. Teszi mindezt kék kapucnis, parókás jelmezben, jellegzetes énekhangján.
A kolumbiai Lucrecia Dalt titokzatos és törékeny zenei világa szokatlan módon elegyíti az akusztikus és elektronikus hangokat: a nosztalgikus hangminták mellett az élő hangszeres játéknak és a hagyományos dalszerzésnek is jut benne bőven szerep. Lemezeit a Human Ear Music és a Nicolas Jaar alapította Other People adta ki; Julia Holter rendszeres turnépartnere.
Lucia Udvardyova, a Baba Vanga kiadó egyik alapítója, az Eastern Daze blog oszlopos tagja, emellett újságíró. Palmovka néven nehezen megfogható, az improvizációból erőt merítő hangképeket épít fel. Zenéi hol sötétek és fenyegetőek, hol szépségesek és mélyen személyesek.
A helyi, tiszaligeti strandfejlesztés ugyanis több mint öt éve végeláthatatlan projekt, mindig változó nyitási időponttal, előre nem látott problémákkal, forrásnövekedéssel, hitegetéssel.
„Ezt az építményt a hatalom tartja egyben, a maga gépezetével és tehetetlenségi nyomatékával. Amikor ez megszűnik, gyorsan bomlásnak indulhatnak a kötelékek, az emberi gyengeségek felszínre bukkannak.”
Elsősorban a bulvársajtónak köszönhető, hogy az elmúlt harminc évben Ozzy Osbourne nevét Magyarországon is szinte mindenki ismerte – azok is, akik életükben nem voltak rockkoncerten.
Napi mintegy 270 adag ételt szerettek volna kiosztani intézményeikben az éhezők között, de mivel nem tudtak felmutatni nullás adóigazolást, elestek a pályázati lehetőségtől.
A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.
Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.
Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)
A Kulcsár Noémi Tellabor: Balaton – Lacus Pelso című előadásának nosztalgikus hangulata egy pillanatra sem törik meg. Nincs egzisztenciális kérdés, nincs konfliktus. A tó partján uralkodik a mohóság, az unalom és a bujaság.