Árnyékvilág – Tarr Béla retrospektív

  • 2012. május 23.

Snoblesse

Minden, amit tudni akartál Tarr Béláról – könyvbemutató.


A mű kész, az alkotó pihen: A torinói lóval a rendezői életmű lezárult, a művész pedig más irányú elfoglaltság után nézett – volt már producer is (Magyarország 2011), és hamarosan doktori iskolát nyit Horvátországban. Az életmű pedig köszöni, éli a maga életét, aminek természetes velejárója, hogy olykor mélyreható elemzések, kötetnyi esszék jelennek meg Tarr Béla művészetéről. Így történt most is: Kővári Orsolya visszafelé, A torinói lótól a Családi tűzfészek felé haladva elemzi Tarr Béla filmjeit, nem feledkezve meg a mellőzöttebb művekről, a Macbethről, Az utolsó hajóról, a Prológusról és a vizsgamunkákról sem. A könyvet Forgách András mutatja be, majd beszélgetés következik a Tarr-univerzum szereplőivel, többek között Derzsi Jánossal, Koltai Róberttel, Kútvölgyi Erzsébettel, Pogány Judittal, Székely B. Miklóssal és Szirtes Ágival. 18.30-tól a A torinói ló és a Panelkapcsolat pereg párhuzamosan, vetítés után pedig a Balaton együttes zenél.

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.