Romeo Castellucci: Az arc fogalma Isten fiában

  • 2012. szeptember 15.

Snoblesse

A határokat nem ismerő olasz színházi kollektíva a Trafóban sem kíméli a nézőket.


A kegyetlenség színháza: Romeo Castelluccit gyakran azonosítják e nézőt nem kímélő irányzattal, és e tekintetben, vagyis a nézőkkel szembeni kíméletlen bánásmód terén Az arc fogalma Isten fiában című előadás csak öregbíti az olasz rendező hírnevét. A külföldi kritikák különböző nézői reakciókról tudósítanak: volt, aki maradt, de volt, aki ment, mert nem bírta nézni, miként teszi tisztába a fiú a magatehetetlen, teste felett kontrollt vesztett apát – a londoni premieren legalábbis nagy volt a jövés-menés, a meghökkenés, a felháborodás, de az ámulat és a nagyrabecsülés is. Ahogy egy kritikus írta: Romeo Castellucci kompromisszumot nem ismerő színházcsináló, aki egyszerre gyönyörű, letaglózó és a nézőt komoly próba elé állító előadásokat rendez. Nos, a Trafóban két este is valami gyönyörű és letaglózó kerül a nézők elé. Előadáskezdés: 20.00.

 

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.