Az elvarangyosodás folyamata - Nagy Csilla táncos

  • rés a présen
  • 2016. augusztus 12.

Snoblesse

Fear Frog, azaz béka-terápia embereknek - a Szigeten is

rés a présen: Melyik iskolából érkeztél a kortárs táncba?

Nagy Csilla: Balettművészeti általános iskolába jártam Dunaújvárosban, oda, ahova Újvári Milán és Arany Virág is. Nagy vargabetű után a Budapest Tánciskolában kötöttem ki, Molnár Csaba és Dányi Vica osztálytársaként. Nem végeztem el, egy év után belevetettem magam a szakmába, mellette rengeteg hazai és külföldi workshopon képeztem magam. Aztán elvégeztem az MTF táncpedagógus szakát, és vendéghallgatóként a rotterdami Codarts akadémián is tanultam.

rap: Hogyan kerültél az Artusba?

NCS: 2007–2008-ban Hollandiában tanultam, és közben egyszer Pataky Klári koreográfiáját táncoltam a MU Színházban. Az előadás után Goda Gábor bejött az öltözőbe, és felkért. Emlékszem, elég nagy pimaszságot válaszoltam. Szerencsére Gábor nem vette zokon. Pont akkor kért fel Andrea Boll holland-német alkotó is Amszterdamban. Egy rövid projektet megcsináltam vele. Imádtam. Hetekig agyaltam, hogy kinek a felkérését fogadjam el, de végül hazajöttem.

false

rap: Mely darabokban vagy látható jelenleg is?

NCS: A Vavra Júliával közös, Öböl című duettünket a tervek szerint a 2016–2017-es évadban újra láthatjátok a MU Színházban. Nagy büszkeségünk, hogy a darab Lábán Rudolf-díjra nominált előadás lett 2015-ben. Az Artus Cseppkánon című produkciójában táncolok mint alkotó-előadó, ami a Müpában látható a következő évadban is. Pataky Klári Pillangó balladája idén tízéves, és az ősszel reményeim szerint lesznek előadások. És még a Stereo Akt Promenád című produkciójában is szerepelek.

rap: Mi az a Cipolla Collectiva?

NCS: Ez a saját kollektívám, amely projektalapon működik. Ezen a néven jegyzem az összművészeti projektjeimet, amiket együttműködő partnerekkel hozok létre. Az Öböl és a szigetes bemutatóm is így készült.

rap: Milyen előadást láthatunk tőled a Szigeten?

NCS: Fear Frog címmel egy szólót augusztus 16-án 18 órakor, a Táncsátor külső színpadán. A darab alapötlete, a félelembéka egy artusos műhelymunka során pattant ki a fejemből, ami nem került bele a Kakaskakaskakas című produkcióba. Évekkel később eszembe jutott az ötletem, és kidolgoztam. Az „elvarangyosodás” folyamata foglalkoztatott, a félelmeim által egy megnyomorodott lénnyé válni… Kicsit kafkai, csak nem bogárrá, hanem békává változom. A darab zenéjét alkotótársam, Legras – Ujvári-Pintér Gyuri – írta, aki alapító tagja a Cipolla Collectivának. Abszolút Sziget Fesztiválra illő produkció: technózenére brékelő főszereplő, üveggolyókkal teletömött pofával őrjöngő táncos… Kifejezetten a Szigetre készítek egy laza, szexi, fesztiválos verziót.

rap: Szigetezős vagy amúgy?

NCS: Legelőször 18 évesen voltam kint, akkori nagy kedvenc zenekarom, a Faithless miatt. Legutoljára 4 éve voltam, kint aludtam végig, az Artusszal léptem fel rövid performanszokban, és egyébként 0–24-ben mindennap partiztam. Túladagoltam a fesztiválozást, azt hiszem.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.