Balaton Sound: Yonderboi

  • 2012. július 4.

Snoblesse

Előre a VOLT-on megkezdett úton. Yonderboi élőben – második rész: Balaton.


7 kérdés című sorozatunkban azt is elárulta, mit tenne, ha egy napra nő lenne, és melyik kitalált figuránál érezte, hogy azt róla mintázták. Tavaly készült mélyinterjúnkban (a teljes szöveg itt) pedig munkamódszeréről is lehullt végre a lepel: „Az idő nagy részében ülök a gép előtt, és nyomkodok, közben szól a zene – többnyire ugyanaz a pár másodperces kör órákig.” A sok nyomkodásnak meg is lett az eredménye, hat év hallgatás után megszületett a német Charlotte Brandi énekhangjával kísért Passive Control, melyet kritikusunk (a teljes kritika itt) „jól összerakott, kiforrott, egységes lemez”-nek értékelt. A VOLT Fesztiválon már vizsgázott az anyag élő verziója – Fogarasi László most a Balaton Sound-on lép a  közönség elé és a színpadképet nagyban meghatározó, kivilágított óriás Y mögé.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.