Bike and roll!

  • 2012. április 23.

Snoblesse

Poptörténeti kerékpártúra Budapesten.


A popturista az a turisták nagy családjába tartozó személy, akinek első útja nem a várba vagy a bazilikához, hanem a pop (legyen zene vagy kultúra) híres képződményeihez vezet. A biciklis popturista pedig az a popturisták családjába tartozó személy, aki a két poptörténeti nevezetesség közti távolságot két keréken teszi meg. Az ő megjelenésükre számítanak május 1-jén a budapesti poptörténeti kerékpártúra szervezői, akik ígérik, hogy az érdeklődő biciklistákat a magyar pop bennfentesei fogják Budapest poptörténeti nevezetességeibe beavatni. Ezúttal régi és új koncerthelyszínek mellett vezet a kerékpárút. Hozott bicikli előny, de nem feltétel: a gyalog érkezőknek a túra időtartamára a Budapest Bike biztosít biciklit. A magyar nyelv ismerete ugyancsak előny, de nem feltétel: a tárlatvezetéshez angol szinkrontolmács is jár. Indulás-érkezés: Szóda (1075 Budapest, Wesselényi u. 18.). Jelentkezni e-mailen vagy a Budapest Bike boltban lehet, határidő: április 29., 12.00 óra.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.