Bob és Bobék Orchestra – kortárs verskoncert

  • 2016. április 8.

Snoblesse

Rendhagyó irodalomóra várható.
false

Tartottak már Weöres-estet és Petőfi-estet, méghozzá igen korszerű verses esteket. Költészet napi irodalomórájuk sem mondható hagyományosnak (arra ott vannak az iskolák). A Bob és Bobék Orchestra költészet napi beavató koncertje nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy bevezet a szómágiába. Megtudhatjuk, mi az, amitől a költészet nem csupán az értelmünkre hat és mi teszi a verset érzékivé, hogyan hozható közös nevezőre a verstan és a zene matematikája. Ám ez még nem minden, mert a jambikus reggae, az ütemhangsúlyos hiphop, a hagyományos rímtechnika és a hatnyolcados verselés alapjaira is fény derül.

A kortárs verskoncertre  a belépés díjtalan, de regisztrációhoz kötött.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.