Budapesti Design Film Fesztivál

  • 2014. október 7.

Snoblesse

A Design Hét keretében – a Kolorban.
false

Három napon át a designszektor sikertörténeteiről szólnak a filmek a Super Channel szervezésében életre hívott Budapesti Design Film Fesztiválon. Kreatívok kreatívokról kreatívoknak, de lesz pop-corn bár is. És lesz nagy alkotói felvonulás, mert a filmvetítéseket alkotói beszélgetések követik, már soroljuk is, kik várhatók a három nap alatt:

Emil Goodman, Simon Balázs, Csáki László, animációs rendezők

Kárpáti Judit Eszter és Esteban de la Torre, a Chromosonic és Ocho tonos tervezői

Pető Anna Ildikó, videorendező

Takács Judit, textiltervező

Horváth Viktor, videoklip- és reklámfilmrendező

Csete Manek Gábor, a LÄRM és a Toldi Klub vezetője

Brunszkó László (Nikon), graffitifestő, grafikai tervező és kivitelező

Lachner Ádám, szabadúszó fotós

Daphne Samaras és Mendrei Miklós, animációs rendezők

Szabó Amanda, projekciós videoművész

Horváth Renátó, az Eastaste alapító-ügyvezetője, a Budapest Balcony TV producere

Nádudvari Noémi, a Színes Város Fesztivál művészeti kurátora

Hidvégi Zoltán, az Umbrella alapító-ügyvezetője

Ghyczy Dénes és Boronkay Péter, az Auworkshop építészei

Pozsár Péter, a Hello Wood alapítója, építész

Trellay Levente, freelance designer

Mednyánszky René Menzkie, videoklip- és reklámfilmrendező

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.