Cirkus Cirkör: Undermän

  • 2012. december 10.

Snoblesse

Svéd cirkuszfenomének a Trafóban.


Az ismeretlen általános iskolás idézetével, egy ötödikes tanulótól származó életbölcsességgel hirdeti magát a népszerű svéd cirkuszi társulat:  „An opportunity is a risk and a risk is an opportunity” – így a megidézett ötödikes, és aki ismeri a svéd cirkuszfenoméneket, az tudja, hogy a kockázatvállalás szerves része a társulat tevékenységi körének. Tavaly télen a Wear it like a crown című műsorukkal látogattak hozzánk, és az agyi féltekék közti együttműködést boncolgatták az új cirkusz eszközeivel, ezúttal viszont az Undermän című produkciójukkal jönnek, és féltekék helyett a cirkuszi untermannok magányos világába merülnek alá. December 20., 21., 22., 20.00 (22-én 16.00 is).

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.