Led Er Est + Silf a Toldi Klubban

  • 2012. december 10.

Snoblesse

Szabálytalan szintipop keletről és nyugatról: kétféle, ámde egyaránt üdítő megközelítésben.


A Led Er Est a cold/poszt/minimal wave brooklyni közösségében nevelkedett, de mára mind a műfajt, mind a várost kinőtte. A trió tagjai három különböző államban élnek, formai kereteikkel és egymással is kissé zaklatott a viszonyuk. Idei The Diver című lemezük viszont minden korábbi Led Er Est-anyagnál súlyosabb, mélyebb és meghatóbb. A Led Er Est zenéje semmi egyébbel nem összetéveszthető: a feszültség és a melankólia hajtja, a minimálszinti pedig egyszerre jelenti számukra a technóhoz és a shoegaze-hez való kötődést. Első, 2009-es albumuk (Dust On Common) a közösségteremtő Wierd kiadónál jött ki, majd publikáltak többek között a felkapott Captured Tracksnél is (mely többek között a Blank Dogs, a Soft Moon vagy a lapunkban is méltatott Wild Nothing otthona). Idei nagylemezük (The Diver) pedig a szép lassan kultikussá fejlődő Sacred Bonesnál jelent meg. A szintikkel és gitárral felálló Led Er Est először jár Magyarországon, a Küss Mich vendégeként.


Előttük a budapesti Silf szintis-acides jammelő duója nyitja az estét: könnyen lehet, hogy ők magukban elvinnék hátukon a bulit. Az egyik tag Stephan Olbricht, akinek idei, The Last Act Of Dorothy Stratten című lemeze simán kijöhetett volna a 100% Silknél is (csak éppen sokkal izgalmasabb az ott megjelenő idei zenék többségénél…), másikuk pedig a jeles hazai Farbwechsel kiadó feje: az Olbricht-album után a következő kiadvány már egy Silf EP lesz, lehetőleg még idén decemberben.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.