DJ Hell az A38-on

  • 2014. június 18.

Snoblesse

A pokoli jó szórakoztatás veteránja – először a hajón!
false

Ha azt halljuk: Helmut Josef Geier, tán a fejünket sem kapjuk fel - pedig az ördögi bajor techno-isten az, személyesen, akit DJ Hell néven ismer a világ. Az 1962-es születésű lemezlovas 1978-ban, azaz 16 évesen kezdi a djzést, de igazából a kilencvenes években fut be a maga sajátos, technót, elektrót, a klasszikus diszkót, new wave-et, poszt punkot és szintipopot vegyítő produceri munkáival és dj-szettjeivel. Ráadásul Hell nem csak saját brilliáns partihimnuszai (pl ez) miatt ismert – de ő az International Deejay Gigolo kiadó atyja és főnöke, akinek számtalan emlékezetes felvétel megjelentetését köszönheti a világ.  Az is már legendáriumának része, hogy ő volt az, aki a még a kilencvenes évek közepén importálta a berlini electroclash szcéna zenéit Münchenbe, hogy idővel ő és alkotótársai váljanak a műfaj igazi sztárjaivá (kiadóját viszont 2000-ben át is telepítette Berlinbe). Hell azóta is csak ájult tisztelettel emlegetett DJ-nek számít (tanúsítja ezt tavaly a Tresor kiadónak készített mixe is) – ahogy a zenekészítést sem hagyta abba (tavaly éppen Klaus Nomi Cold Song-ját öltöztette új zenei köntösbe), habár új albumot nem készített a 2009-es monumentális, dupla konceptanyag, a Teufelswerk óta.  Energikus és szexi produkcióra számíthatunk péntek este is a lemezlovasok lemezlovasától – a vendéglátók (Dansmusiq) részéről Crimson, Chrom  és Grasshop pakolnak, plusz a speciális vendég Isu (Technokunst).

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.