EFOTT: Bin-Jip-koncert

  • 2013. június 18.

Snoblesse

Harcsa Veronika nem vész el, csak átalakul, ezúttal a koreai üres házakról elnevezett formációban lép színpadra.
false

Bár a zenekar Kim Ki-duk filmjéről kapta a nevét, egy másik, hasonlóképp népszerű darab, a Veronika kettős élete is rokonságban áll a 2010 óta koncertező formációval, hiszen Harcsa Veronika (7 kérdés az énekesnővel itt) ideje jó részét ingázva tölti, saját, dzsesszt játszó kvartettje és a triphop, az elektro és a nu-jazz határvidékén mozgó, gyakorta „lealternatívozott” Bin-Jip között. A 2012 nyarától trióban működő formáció elektronikus popban és demokráciában utazik, a zenekari tagok saját bevallásuk szerint mindenből – a zeneszerzéstől a hangszerelésen át a produceri teendőkig – egyaránt kiveszik a részüket. Japán kiadóval is büszkélkedhetnek, amit csak kevés, koreai filmről elnevezett hazai csapat mondhat el magáról.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.