Éljen a szabadság!

  • 2013. november 4.

Snoblesse

Szatíra az ellenék berezelt vezéréről és a helyére ültetett hasonmásról.
false

A szerelem következményei (2004) óta ismerjük, s csak ámulunk és bámulunk Toni Servillo színészi átváltozóképességén. Nincs olyan év, hogy ne tűnne fel a neve valamelyik nagy nemzetközi filmfesztiválon: játszott detektívet skandináv krimiből készült olasz filmben (A tó leánya), maffia-ügyintézőt Matteo Garrone sokat dicsért opusában (Gomorra), ő volt  Giulio Andreotti Paolo Sorrentino Cannes-i díjas filmjében (Il divo – A megfoghatatlan), s ugyancsak Sorrentinónál alakított nagyot az ugyancsak Cannes-an bemutatott La grande bellezza című moziban. Az Olasz Filmhéten Toni Servillo kettős szerepben brillírozik: nem csak az ellenzék szépen lelécelő vezérét alakítja, de annak ikertestvérét is, aki átveszi a megfutamodott báty helyét és nevét az Éljen a szabadság! című filmben.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.