Faith No More a VOLT-on

  • 2012. június 19.

Snoblesse

Mike Patton and Co. eljövetele.


Amikor legutóbb Magyarországon (a Szigeten) láthattuk őket, Billy Gould joviális budapesti taxisofőrre, Jon Hudson és Roddy Bottum pedig gimnáziumi matek–fizika szakos tanárra emlékeztette a koncerttel egyébként maradéktalanul elégedett kritikusunkat (a teljes taxisofőrözés itt olvasható). Mike Patton személyleírásához viszont egyetlen tisztességes polgári szakma sem illett – ő maradt, aki volt, egy minden őrületre (például cipőfűzőevésre) bármikor kapható, hiperaktív rocksztár, akinek a The Rock and Roll Hall of Fame-ben éppúgy helye lenne, mint a Hülye Hangok Minisztériumában. Az újabb magyar fellépés alighanem újabb hízelgő hasonlatokra sarkallja a kritikusokat.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.