George Harrison: Living in the Material World

  • 2012. december 17.

Snoblesse

Töltsön 208 percet George Harrisonnal. Rendezte Martin Scorsese.


„Egy részem szinte azt kívánja, hogy ne kerüljön a nyilvánosság elé; olyan ez a film, mintha a legbensőmbe kéne beinvitálnom a közönséget.” Ezt George Harrison, a 2001-ben elhunyt beatle özvegye mondta Martin Scorsese dokumentumfilmjéről, melynek elkészítését persze maga is támogatta. A rendezőt is ő választotta; Scorsese Bob Dylanról forgatott dokumentumfilmje, a No Direction Home: Bob Dylan győzte meg arról, hogy a Taxisofőr rendezőjének kell a férjéről filmet készítenie. A 2011-ben bemutatott, 208 perces dokut lelkes kritikák fogadták szerte a világon – most a hazai közönség is értékelhet, a George Harrison: Living in the Material World című filmet a Vörösmarty mozi vetíti.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.