Szolidaríts az Odeonnal: Moonrise Kingdom

  • 2012. december 17.

Snoblesse

A Holdfény királysággal az Odeonért.


„Wes Anderson, a mai amerikai filmkészítés egyik legeredetibb figurája a Holdfény királysággal ismét a bolondság dicséretét zengte meseszép képekben. Nyolcadik filmjével újat már nem adott, de a határtalan fantázia és a lebírhatatlan mesélőkedv keveréke elegendő volt az igazi mozivarázslathoz” – írtunk abból az alkalomból, hogy a Holdfény királyság az első helyet harcolta ki magának az év legjobb filmjeit felsorakoztató tízes Narancslistán (a teljes lista itt). A Bill Murray-t, Bruce Willist és Edward Nortont is felsorakoztató produkció alighanem még ma is nagy sikerrel futna az Odeon Lloyd műsorán, ha lenne Odeon Lloyd, és nem kényszerül Budapest népszerű művészmozija bezárásra. A szomorú történetnek azonban van egy reményt keltő epilógusa – az Odeon csapata a Lurdy Házban kapott mozitermet, ám ahhoz, hogy jövőre is folytathassa  filmforgalmazó tevékenységét, az év végéig 900 nézőt kell becsábítani az Odeon-terembe – Wes Andersonon nem fog múlni.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.