Happy Ending

  • 2014. július 15.

Snoblesse

Rákmusical Hernádival, Margitaival, Bánfalvival.
false

„Amikor a doktor azt mondja, ne tegye le a cigit, megérted, hogy mi a helyzet. A doktoraim arra a diagnózisra jutottak, hogy élvezzem ki, ami még hátravan.” Anat Gov izraeli drámaírót idéztük: a Best Friends, a Lysistrata 2000 és a Househusband című darabok szerzője 59 éves korában, 2009-ben hunyt el – az orvosai négy évvel korábban állapítottak meg rákot nála. „Nem engedem, hogy önsajnálatba süllyedjek. A lehető legnagyobb időpocsékolás lenne. 10-15 percnél több önsajnálatot a lehető legritkább esetben engedek meg magamnak.” Ez a tragi-derűs életszemlélet minden bizonnyal visszaköszön Anat Gov Happy Ending című zenés darabjában, melynek főhőse egy rajongott színésznő, akit hirtelen próbatétel elé állít az élet. Főszereplők: Hernádi Judit, Fekete Ernő, Margitai Ági, Hegyi Barbara, Bánfalvi Eszter, Bertalan Ágnes, Nagy Dániel Viktor és Forman Bálint.

Előadások: augusztus 22., 23., és 24. 20:00

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.