Hathárom – angol/magyar dj-rangadó

  • 2012. április 24.

Snoblesse

Egy brit és egy hazai versenyző pörgeti vállvetve a lemezeket a szombat esti partizók nagyobb örömére.


A szombat éjszaka sem telik el hiába az Anker Klubban: a két „tilosos”, Joe Bonez (GBR) és dj Minek (H) egyesíti erejét, s egy derekas szelekcióval szolgál a szofisztikált elektronikus tánczenék legjavából. Középpontban a 4/4, a 2/4 és más emeletes törtek  – no, nem éppen a brékszerűek: house, techno, space disco, rafinált bass music. Mindezek azonban csak afféle varázsszavak, a lényeg maga a zene, mely amellett, hogy szellemes és jól kifundált, alapvetően táncoltatásra termett.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.