Hol vagy, Mikulás?

  • 2016. december 6.

Snoblesse

Mikulás-hívő és kiábrándult gyerekeknek.
false

Az van, hogy nagy a baj, mert két játék baba jó dolgában elcsente a konyhából az ablakba kikészített csizmákat, és mivel ezt a legnagyobb Mikulás-várás közepette sikerült megtenniük, hát, képzelhetik, hogy a csizmátlanságból mekkora kalamajka keveredik.  Csizma híján a Mikulás nem jön, a nem jövés viszont nem opció, főleg nem egy gyermek életében, ezért a tettes, a visszaeső rongybaba elindul, hogy záros határidőn belül felhajtsa a Mikulást. Ami önmagában is nehéz feladat, hát még úgy, hogy lépten-nyomon hamis Mikulások leselkednek rongyszívű hősünkre.

A Magyar Narancs persze tudja, hol lakik az igazi Mikulás, hiszen beszéltünk is vele – a Mikulással folytatott beszélgetésünk itt olvasható.


Előadások: december 24., 11.00  és 15.00 óra



Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.