Indie Xmas

  • 2012. december 19.

Snoblesse

The Moog, Hol van ilyenkor a rendőrség? és az Amber Smith-ből alakult Amber Schmidt is a fellépők közt.


 

Idén újra jelentkezik az Indie Xmas, üröm azonban a könnyűzenei örömben, hogy az idei az utolsó ilyen rendezvény, ezért is kapta az InDIE Xmas elnevezést. Jövő ilyenkorra nemcsak a koncepció, de a név is megváltozik; a programajánlókban a New Beat Xmast kell majd keresni. Ez azonban egyelőre a jövő zenéje, a jelené viszont már ma este terítékre kerül, például a közel egyéves Los Angeles-i kiküldetés után ismét Magyarországon tevékenykedő The Moog jóvoltából. Ők az este kakukktojása is egyben, hiszen egyedül adnak teljes koncertet, mindenki más háromszámos feldolgozásokkal jelentkezik. A mindenki másba a Hangmás, az EZ Basic és a Radio Panic tagjaiból összeállt Hol van ilyenkor a rendőrség? éppúgy beletartozik, mint az Amber Schmidt, mely az Amber Smith és a Supersonic zenészeiből verbuválódott, valamint a különleges vendégekkel kiegészülő Jégkorszak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.