De Jazz, De Bor, De Phazz

  • 2014. július 31.

Snoblesse

Haza járnak: most a Paloznaki Jazz és Bor Pikniken teszik tiszteletüket.
false

A De-Phazz énekesnőjeként elhíresült Pat Appleton úgy énekel, mint egy popsztár, de nyilatkozataiban nyoma sincs a sztárokra jellemző fellengzősségnek. A De Phazz első nagy slágeréről, a Mambo Craze-ről például így emlékezett meg nemrégiben: „Mind a mai napig csurran- cseppen belőle valami, még mindig akad olyan multi, amelyik vevő a mambóra.” És van vevő a jelenleg egy századelős kreuzbergi épület negyedik emeletén lakó énekesnőre is, aki olykor szólóban, de leggyakrabban a De Phazz énekesnőjeként járja a világot: most zenekarostól, Aalen és Worms között ejti útba Budapestet, hogy állandó zenei munkatársasi – Karl Frierson és Pit Baumgartner – társaságában az Audio Elastique című, legutóbbi albumukról és a klasszikus régiekről játsszák a slágereket.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.