Jon Hopkins a Corvintetőn

  • 2014. január 24.

Snoblesse

2013 egyik figyelemre méltó lemezét mutatja be készítője.
false

Jon Hopkins sokoldalú, számos műfajban respektált figura a brit elektronikus zenei szcénában – zongorista csodagyerekként kezdte pályáját, majd Imogen Heap énekesnő zenekarában tűnt fel mint billentyűs. Az elektronikus zenekészítésben járatos, rendkívül termékeny előadó idővel, mentorával az ambient-legenda Brian Enóval és az énekes-gitáros King Creosote-tal is készített közös lemezt – ráadásul ő volt a 2010-es alienes brit kultfilm, a Monsters Ivor Novello-díjra jelölt zeneszerzője. Az elektronikus zenei rajongók leginkább szólóprodukcióiról, albumairól és invenciózus újraértelmezéseiről ismerik – a 2009-es Besides például az év egyik legsikeresebb elektronikus zenei nagylemezének bizonyult, ám az igazi áttörést a tavaly nyáron megjelent, a kritikusok által szinte körberajongott Immunity hozta el számára. A kilenc hónapnyi türelmes munkával rögzített és csiszolt album a maga tökéletes arányaival, szinte történetes szerkezetével, zenei ötleteivel, a kompozíciók gondos kidolgozásával tűnik ki a mezőnyből. Ráadásul Hopkins fél szemmel már az élő előadásra kacsintva írta meg az album anyagát – a klubokban nélkülözhetetlen, zaklatott, kattogó technoid döngölés szépen megfér a valószínűtlen, bár kissé összetört melódiákkal – ráadásul a lemez fináléjára a harmóniák és dallamok győznek a gépek felett. Éppen ezért is örvendetes, hogy az albumot személyesen Hopkins prezentálja nekünk, egy vélhetően élményteli live act keretében.

Magyar részről S Olbricht live actezik, ezen felül Eyto, Bergi és a házigazda NVC-s dj-k pakolják az ütemeket.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”