Juhász Gábor Trió

  • 2016. december 13.

Snoblesse

Jazz a Sufniban.

Juhász Gáborral azután beszélgettünk, hogy feldolgozta minden jazz-zenész vágyainak netovábbját, Coltrane Love Supreme-jét:

rés a présen: Melyek dzsesszkarriered meghatározó momentumai?

Juhász Gábor: Szerencsére sokakkal zenélhettem, sok helyen voltam. Nagyon sokszor eszembe jut Palle Mikkelborg és felesége, Helen Davis, akikkel lemezt vettem fel. Szeretem a díjaimat is, emlékeztetnek arra, hogy valamikor, valakik szerették a kezem munkáját, és biztatnak, hogy dolgozzak tovább. Jólesik a messzi tájakra gondolnom, ahová eljutottam a gitárommal. Szőke Szabival újra játszom, Gyémánt Bálinttal duózom, a Smárton trióval barangoltunk Erdélyben. Egyáltalán az, hogy Erdélybe szinte hazajárok, fontos nekem.

false

rap: Mi az, amit át tudsz adni a következő generációnak?

JG: Nagyon jó látni, ha egy tanítványnak leesik a tantusz. Meg néha a tanítás kapcsán nekem is leesik. Nemrég például egy iskolai bemutató koncerten rájöttem, hogy sokkal dzsesszesebben játszanának a tanítványaim, ha több nyolcadot használnának. Ezt persze régről tudom, Babos Gyula sem mondott mást, Joe Pass, de még John Coltrane művészetéből is evidens a dolog, de hogyan vegyem rá a gyerekeket? Nagyon leterheltek, sokat kell tanulniuk, talán nem is bíznak annyira magukban, tehát kevesebbet tudnak gyakorolni elmélyülten.

rap: Mi a legmerészebb zenei kívánságod?

JG: Mondjuk, egy telt házas Carnegie Hall-koncert? De a viccet félretéve, azt kívánom, hogy sokaknak örömet okozzon a zenénk, és tudjanak róla, hogy van.

A teljes interjú itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.