Juju & Jordash live set

  • 2013. január 23.

Snoblesse

Az elektronikus tánczene izraeli származású megújítói – improvizatív etűdök szintikre és dobgépekre.


Juju (Gal Aner) és Jordash (Jordan Czamanski) zenei karrierje Haifa városának dohányfüstös, tömény szesz áztatta szórakozóhelyein kezdődött: előbbi a gitárját babrálta, utóbbi a zongorán brillírozott, s bebopot nyomtak vagy éppen rakoncátlan zajtextúrákat igyekeztek valamiféle kísérleti, fúziós jazzcsokorba összefésülni. Ezek után talán meghökkentő, de a szaksajtó szerint is ők rakták össze 2012 egyik legeredetibb és legélvezetesebb elektronikus tánczenei albumát, a Techno Primitivismet – s immár évek óta Hollandiában, Amszterdamban élnek és dolgoznak. Az idáig vezető út hosszú volt, ám remek zenékben gazdag. 2004 óta számtalan EP-t és remixet jelentettek meg olyan neves kiadók égisze alatt, mint a Rush Hour, a Philpot, a Dekmantel, a Golf Channel vagy a Workshop Records (utóbbinál Magic Mountain High alterego mögé bújva Move D-vel közösen szerepeltek – ebben a trió felállásban ambientet, filmzenét és különböző multimédia-projekteket készítenek). Jujuék zenéje különös szintézise a legújabb techno- és house-hangzásoknak, illetve a 70-es, 80-as évek utópisztikus krautrock, free jazz és újhullámos törekvéseinek, s ez a mixtúra minden szerzeményüknek egyedi és összetéveszthetetlen karaktert biztosít. Élő fellépésük igazi csemege a kísérletezőbb, elvontabb/absztraktabb, artisztikus célokból művelt house és techno kedvelőinek, de az elektronikus tánczenétől némi távolságot tartókat is könnyen magával ragadhatja kultikus e-hangszereken (Roland SH-101, Juno 60, TR-909 stb.) előadott improvizatív játékuk. Az élményt hazai részről Crimson & Chrom (Ikz, Lick The Click!) továbbá Mesterházy és Zefyr játéka teszik teljessé.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.