King Automatic a Super8-ban

  • 2013. október 10.

Snoblesse

A rock'n'roll-t kellőképpen komolytalanul vevő egyszemélyes zenekar Budapesten.
false

King Automatic könnyűzenei hozzáállását jól jellemzi, hogy legutóbb The Not Essential King Automatic címmel jelentetett meg válogatáslemezt; a sok fontoskodó rock'n'roll formációval szemben a szimpatikus francia ezzel is jelezni kívánta, hogy lemeze minden zeneszerető háztartás nem elengedhetetlen tartozéka. A számos zenei irányzatot (rock'n'roll, jamaikai rocksteady, rhythm and blues, bebop, nyugat-afrikai törzsi dobok) két kezével összefogó Automata, ha nem zenél, akkor többnyire a rock'n'roll jövőjén mereng, és a könnyűzenei horizontok tágításán töri a fejét – ha Brooklyn nem is, a zenész horizontja folyamatosan tágul. King Automatic a szövegírásban is esküdt ellensége a kliséknek, mint arról büszke mission statementje is árulkodik: „King Automatic megszabadította a rockot az »I picked up my baby in a '59 De Ville, we tore through the city seeking cheap thrills« jellegű, olcsó szövegektől.” Nem mintha ne lehetne egy '59 De Ville-t szeretni...

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.