Kiváló dadus, világklasszis fotós

  • 2014. május 27.

Snoblesse

Vivian Maier úgy fotózott, mint kevés nanny – pop-up doku a Jelenben.
false

Könnyen lehet, hogy Vivian Maier kiváló dadus volt, fotósnak viszont bizonyítottan a világ élvonalába tartozott. Apró szépséghibája a dolognak, hogy a világ élvonala nem vett tudomást róla – hogy is vehetett volna, amikor Maier egyetlen közönsége maga Maier volt, aki saját maga szórakoztatására járta New York és Chicago utcáit és örökítette meg, amit az utca életéből izgalmasnak talált. Nemrég a Mai Manó Házban láthattuk a fotóit – azokat, amelyeket egy véletlen folytán John Maloof amerikai történész fedezett fel Maier hagyatékában. A Rolleiflexszével fényképező dadus a főszereplője Maloof dokumentumfilmjének is, mely a hivatalos mozibemutató előtt pop-up kiállításokon bukkan fel szerte Budapesten.

Most épp a Jelen bisztróban.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.