Kiváló dadus, világklasszis fotós

  • 2014. május 27.

Snoblesse

Vivian Maier úgy fotózott, mint kevés nanny – pop-up doku a Jelenben.
false

Könnyen lehet, hogy Vivian Maier kiváló dadus volt, fotósnak viszont bizonyítottan a világ élvonalába tartozott. Apró szépséghibája a dolognak, hogy a világ élvonala nem vett tudomást róla – hogy is vehetett volna, amikor Maier egyetlen közönsége maga Maier volt, aki saját maga szórakoztatására járta New York és Chicago utcáit és örökítette meg, amit az utca életéből izgalmasnak talált. Nemrég a Mai Manó Házban láthattuk a fotóit – azokat, amelyeket egy véletlen folytán John Maloof amerikai történész fedezett fel Maier hagyatékában. A Rolleiflexszével fényképező dadus a főszereplője Maloof dokumentumfilmjének is, mely a hivatalos mozibemutató előtt pop-up kiállításokon bukkan fel szerte Budapesten.

Most épp a Jelen bisztróban.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.