Könnyűzene – Könnyű zene?

  • 2014. január 28.

Snoblesse

Magyar populáris zene a 20-21. században címmel tartanak konferenciát a Zenetudományi Intézetben. Eszik-e vagy isszák a populáris zene konferenciáját? Erről kérdeztük a rendezvény szervezőjét, Ignácz Ádámot.
false

IÁ: „A konferencia célja, hogy a szélesebb közönséggel is megismertesse azokat a hazai kutatásokat, amelyek a (magyar) populáris zenével foglalkoznak. Az előadókat igyekeztünk úgy összeválogatni, hogy lehetőleg minden olyan tudományterületnek jelen legyenek a képviselői, amelyek a populáris zenével összefüggésbe hozhatók. Így a programban éppúgy helyett kaptak történészek, kommunikációs szakemberek, mint szociológusok, esztéták és zenetudósok. A kétnapos, szabadon és ingyenesen látogatható rendezvény többek közt azt hivatott megmutatni, hogy napjaink, valamint a közelmúlt zenei történéseinek átfogó megértéséhez és megismeréséhez a művészi zenében való jártasság immáron nem elegendő, ahogy mára a könnyűzene és komolyzene fogalmai is átalakultak, s részben meghaladottá váltak. Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban a populáris zene elméletét és történetét egyetemeken tanítják, a róla folytatott viták pedig mindennapos részei a tudományos és közéleti diskurzusoknak. Reményeink szerint idővel Magyarországon is felismerik a populáris zene kutatásának szükségességét.”

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.