Machine Head újra

  • 2015. augusztus 27.

Snoblesse

"Ők a világ egyik legjobb koncertzenekara..."
false

„Nagyon jól hangzik, ha egy banda azt mondja, hogy sosem változtak - de ez lehetetlen. Húsz év alatt felnősz, új élményeid lesznek, szeretsz, nyersz, veszítesz, élsz, találkozol a halállal: nem létezik, hogy mindez ne befolyásoljon. Én tudom, hogy változtam ennyi idő alatt. Nem lehet azt mondani, hogy ennyi ideig ugyanolyan zenét akarok játszani - oké, persze, metált akarok, de nem szeretném még hétszer megírni az A Thousand Liest. Minek? Egyszer már megtettem. A kihívás az, hogy megpróbálj mindig egyre jobb lenni” – mondta interjúnkban Robb Flynn, a Machine Head frontembere három éve. Akkor éppen Székesfehérváron adtak tökéletes koncertet – kritikusunk így lelkendezett róla: „A Machine Head azt mutatta meg, hogy ők a világ egyik legjobb koncertzenekara. (…) Mindegy, hogy ez volt-e az év koncertje vagy sem: aki ott volt, valamit még évtizedekig meg fog tartani belőle” –, most pedig a Barba Negra Music Club közönségének mutatják meg, mi változott három év és egy új lemez után. A koncerten kivételesen nem lesz előzenekar, csak a Machine Head ad egy szokatlanul hosszú, két és fél órás koncertet.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.