Marlene neccharisnyában

  • 2015. február 23.

Snoblesse

Cigifüst, neccharisnya, végzet asszonya: Marlene a Kamrában.
false

Úgy indult, mint egy Emil Jannings-film, s úgy ért véget, mint Marlene Dietrich világraszóló diadala – gyakran megesik az ilyesmi, hogy egy film abszolút sztárja elől a bemutatkozó, friss tehetség viszi el a pálmát, s ugyanez történt A kék angyal esetében is. A megasztár Jannings volt, ő játszotta a Kék Angyal mulató táncosnőjébe belehabarodó, zsarnoki tanár alakját, a kezdő pedig Marlene volt, a végzet asszonya – s az is maradt hosszú évtizedeken keresztül. A színésznő sorsa, élete, pályafutása és legendája ihlette a Londonban élő és dolgozó koreográfus-színésznőt, Magyar Évát a Marlene című zenés-táncos előadás megalkotására.
Előadások: március 4., 20 óra; március 5., 16 óra

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.