Marlene neccharisnyában

  • 2015. február 23.

Snoblesse

Cigifüst, neccharisnya, végzet asszonya: Marlene a Kamrában.
false

Úgy indult, mint egy Emil Jannings-film, s úgy ért véget, mint Marlene Dietrich világraszóló diadala – gyakran megesik az ilyesmi, hogy egy film abszolút sztárja elől a bemutatkozó, friss tehetség viszi el a pálmát, s ugyanez történt A kék angyal esetében is. A megasztár Jannings volt, ő játszotta a Kék Angyal mulató táncosnőjébe belehabarodó, zsarnoki tanár alakját, a kezdő pedig Marlene volt, a végzet asszonya – s az is maradt hosszú évtizedeken keresztül. A színésznő sorsa, élete, pályafutása és legendája ihlette a Londonban élő és dolgozó koreográfus-színésznőt, Magyar Évát a Marlene című zenés-táncos előadás megalkotására.
Előadások: március 4., 20 óra; március 5., 16 óra

Figyelmébe ajánljuk

Hajléktalanság – akár két lépésben

Betegség, baleset, alkohol- és drogproblémák, megromlott házasság, bedőlt vállalkozás, uzsorakölcsön, élősködő hozzátartozók – néhány ok, amik könnyen pénztelenséghez vezethetnek, ahonnan pedig sok esetben már csak egy lépés az utcára kerülni. Minderről a Vöröskereszt hajléktalanokat gondozó miskolci intézményének lakói meséltek. 

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.