„Kiss Noémi kézjegye is összetéveszthetetlenül nőies, de nemcsak a magától értetődően női témák miatt – szülés, anyaság, mindennapi élet a koraszülött ikercsecsemőkkel –, hanem az írásmód révén is. Ez az írásmód pezsgetőn érzéki, ebben a könyvében a szó testi értelmében erotikus – nem sokat lehet szublimálni, mikor ikerbabákat táplál, cipel, nekik, a kis szenteknek fej az asszony, és kétóránként asszonyállattá változik át. A száj, a mell, a gyomor, az ülep, az angyaltalpacskák, melyek még nem fogtak talajt – mind reliefszerűen kidomborodnak ebben a csöppet sem zavartalanul triáluniós, hanem nagyon is drámai, zaklatott világban. Megelevenednek a testnedvek (lásd a Tej című kisprózát), és ebből humor is meg sírás is fakad. (Sírás, nevetés, holnap lesz a temetés – a gyerekmondóka szerint is.)”
|
Radics Viktória kezdte így írását Kiss Noémi Ikeranya című könyvéről – akik hosszabban is megmártóznának a szerző „pezsgetőn érzéki” írásaiban, mindenképpen szerezzék be a kötetet, s térjenek be a Három Hét Galériába, ahol Kiss Noémi az Ikeranyából, Turi Tímea pedig A dolgok, amikről nem beszélünk című verseskötetéből olvas fel. Az érzéki felolvasások után nem kevésbé izgalmas beszélgetés következik, immár hármasban, dr. Duba Andrea tanácsadó terapeutával kiegészülve.