Mi ez a boszorkányos lebegés, Felix?

  • 2015. június 1.

Snoblesse

Az Óbudai Danubia Zenekar szokás szerint Mendelssohnt játszik: ördöngős, skótos romantika a Mátyás utcában.
false

„Mendelssohn – Beethoven rajongója, Goethe kedvence – szinte harmatos kézzel fogott a vonósnégyes gondjaihoz: a két kvartettre szerzett Octet 1825-ben, azaz a szerző 26 éves korában készült, és ott lebeg benne a Szentivánéji álom kísérőzenéjének összes koboldszerű csodája; hallgassuk a Scherzo tételt!” Így lelkesült zenekritikusunk, a jó öreg Csont, és nekünk sincs jobb ötletünk: hallgassuk!

Az Óbudai Danubia Zenekar szerzői sorozatának fókuszában a Mendelssohn-dinasztia és a Mendelssohn testvérek zenéje áll: ismert vagy éppen felfedezésre váró alkotások. Most az Oktett op. 20 és a „Skót” szimfónia lesz műsoron.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.