Munkaállomás – exkluzív tárlatvezetés

  • 2012. október 31.

Snoblesse

Egy szubverzív művész és egy úr a Sorbonne-ról: Lakner Antal kiállításán Ami Barak kurátor és kritikus tart tárlatvezetést a Ludwigban.


Szubverzív és posztkonceptualista – e szívünknek kedves szavak ismétlődnek leggyakrabban, ha Lakner Antal művészetéről esik szó, de szóljanak a műelemzések helyett maguk a művek: az Erzsébet hídra elhelyezett IDEÁT-ODAÁT feliratok, az osztrákok magyarországi fogászati turizmusának emléket állító röntgenkép-kiállítás, a Metro Istanbul metrórendszer vonaltérképe, a nehezített mobiltelefon, a dupla gravitációs ruha, a mikrogravitációs lebegő kabin, a Tempelhof repülőtérre tervezett hulladékhegy, a Blaha Lujza téren felállított szmogreduktor, nem utolsósorban pedig Izland fiktív hadserege mind-mind Lakner munkásságának részei. Ezt a – szubverzió fogalmát teljes mértékben kimerítő – munkásságot mutatja be a Ludwig Múzeum Munkaállomás című kiállítása, melyen ma 16.00 órától Ami Barak, a művészt személyesen is jól ismerő, Párizsból érkező független kurátor és művészeti kritikus, a Sorbonne tanára tart exkluzív tárlatvezetést.

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”

Kamukéró

A lakástámogatási program a Fidesz-kormányok nagy találmánya. Ha az embereknek nincs pénzük lakást venni, akkor adjunk nekik támogatott hitelt – nagyjából ez a minta huszonöt éve.

„Így változik meg a világrend”

Miért tört előre a populista jobboldal a nyugati világban, és hogyan alakította át Kelet-Európát? Milyen társadalmi változások, milyen félelmek adták a hajtóerejét, és milyen tartalékai vannak? És a liberális demokráciának? A tájhaza egyik legeredetibb politikai gondolkodóját kérdeztük.

Nemtelen helyzetben

Egy hónapja éhségsztrájkol a vizsgálati fogságban Budapesten a német szélsőbaloldali aktivista, Maja T. A német média kifogásolja az ellene folyó eljárás és fogva tartásának körülményeit.