Zenél az egyetem, kopasz a kutya

  • 2012. október 31.

Snoblesse

Kortörténeti rockdokumentumot vetít a Zenélő Egyetem: a Kopaszkutya a ZEN-en.


Pécsen egyetemi tanagyag lett a popzene, mert Beck Zoltán, a 30Y frontembere beindította a ZEN-nek is ejthető Zenélő Egyetemet, melynek lényege, hogy magát az alapítót is idézzük: „a ZEN nem irtja ki az életet a zenéből: nem határok közé szorítja, hanem a róla való beszédnek és ezzel együtt a hozzá kapcsolódó tevékenységeknek ad teret és lehetőséget” – még több Beck Zoli-idézetért klikkeljen a teljes interjúra. Pécsre kell tehát annak menni, aki zenélő egyetemet akar látni (hallani), és annak is Pécsre kell menni, aki az egyetemi segédanyagként sem utolsó Kopaszkutya című kortörténeti rockdokumentumot szeretné látni. Mert a ZEN okít és vetít; most épp Szomjas György 1981-es filmjét, melynek utóbb – harminc évvel az eredeti után – folytatása is született. A vetítés előtt bevezető vezeti be a nézőket a mű körüli tudnivalókba – ehhez csatlakozva álljon itt egy rövid interjúrészlet (a teljes szöveg itt) az egyik legfőbb szereplőtől:

 

Magyar Narancs: Még mindig ingerült vagy, ha „kopaszkutyázik” a közönség?

Földes László: Elveszítettem az ingerültségemet. A legutolsó turnén minden bulin eljátszottuk a Kopaszkutyát, és bejelentettünk egy hivatalos világcsúcskísérletet. Egy stopperral lemértük, hogy milyen gyorsan tudjuk eljátszani.

A vetítés ingyenes!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.